boottocht en andere dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu boottocht en andere dingen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu

boottocht en andere dingen

Door: margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

12 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

zo hier zit ik dan helemaal niet lekker meer in mn vel,
Mn vel is zelfs uit elkaar gesprongen zo erg ist :)

..met andere woorden de zon heeft me een lesje geleerd zoals ze hier zeggen :')
Ik zal beginnen bij het begin.
vrijdag ben ik dus met die post boot mee geweest.
Het was wel een rustig tochtje maar na een week werken ook niet verkeerd.

Sochtends vroeg om kwart voor 7 ben ik op mn fiets gesprongen richting de waterkant. Toen ik daar aan kwam stond er al iemand de 'gasten'op te wachten: mevrouw, mevrouw, wilt u mee varen?
Oke dat was dus makkelijk gevonden.
Er stonden daar wel meer mensen die ook mee zouden varen, dus ik was in ieder geval niet de enige, wel zo gezellig.
Het bleek ook wel wat toeristische te zijn dan gedacht er was zelfs een gids aanwezig al blerde die ook wel veel onzin maar tussendoor zaten best leuke weetjes.

Aan boord moesten we een half uurtje wachten en daar gingen we dan 3 uur varen over de rivier.
Onderweg kwamen we ook nog van alles tegen, zoals dolfijnen vogeltjes en heel veel bos. Ook zijn we langs de rand van de oceaan gevaren, of hoe zeg je dat :)
in iedergeval loopt de Suriname rivier uit in de oceaan en daar kwamen we dus langs we sloegen daar weer af in een andere rivier.

Na 3 uren varen kwamen we aan bij Alliance een oud plantage dorp.
Van de plantage zelf was eigenlijk niets te zien.
Verder was het een mooie rustig plaats, met mooie natuur.
Daar hebben we dus rond gewandeld en gegeten en toen gingen we weer terug.
Aan boord was het zoiezo gewoon relaxt, het waren 2 verdiepingen boven op kon je lekker op een tuinstoel in het zonnetje zitten.
Enuh ja dat heb ik dus te lang gedaan, en eigenlijk had ik mezelf ook helemaal niet ingesmeerd omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen, ik snap nu ook niet helemaal meer waarom maj :) ik heb mn lesje wel geleerd nu.

Verder gaat het zo zn gangetje hier.
Ik voel me eigenlijk wel thuis hier dus ik weet niet of jullie me nog terug gaan zien :)
nee or jullie kan ik zeker niet missen, maar het leven hier past wel bij mij. Ik kom helemaal tot rust hier, wat vandaag niet kan komt morgen wel :) Ook leuk om te zien dat ondanks dat hier van alles helemaal niet zo goed is geregeld als in Nederland het uiteindelijk ook wel weer goed komt..
Oke ik vind het ook niet zo handig dat de weg nu in de regentijd voor een groot deel onder water kan liggen
maj als de zon weer schijnt droogt het van zelf wel weer..

Op mn stage zelf gaat het ook goed.
Naast de drukkerij mag ik nu ook bij de vrouw van mn baas werken die professioneel kunstenares is.
Egt heel leuk om bij haar in haar atelier te werken!
Ik zal even uitleggen wat ik voor werk daar doe.

Die mevrouw geeft kinderen de ruimte om zelf kunst te maken bij haar in haar atelier (die is heeeeel groot)
Van die kunst geeft ze ook tentoonstellingen alleen bewerkt ze de schilderijen nog digitaal dus de kleuren worden bijgewerkt en effecten toegepast details uitgesneden etc.
Ik ben daar heel vrij in en mag helemaal zelf bepalen hoe ik de schilderijen bewerk.
ik vind het wel leuk werk waar ik lekker mn creativiteit in kwijt kan.

owja daarover gesproken, ik heb zaterdag ook meegedaan met een cursus kettingen maken dat is helemaal in hierzo.
maar het was wel egt heel leuk om te doen!
Ook niet zo heel moeilijk maar wel een heel mooi resultaat :)

Nou dat was mn verhaaltje wel weer geloof ik.
Tot de volgende keer maar weer..

Toedeloe :)










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 7438

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Suriname

Landen bezocht: