Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu

Aankomst in Suriname

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

21 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

haj haaj iedereen,

Zo eindelijk dan eens een beloofd bericht op deze site. Momenteel woon ik een beetje in een uithoek van het land zonder internet en warm water haha. Vandaar dat het een beetje lastig is om iets online te zetten maar ik heb ergens nog een internet cafe ontdekt yeaah :)

Ik ben hier ondertussen al weer bijna een week maar ik zal maar bij het begin beginnen. Het was een lange vermoeiende reis hier naar toe maar wel mooi om een besneeuwd Nederland onder je weg te zien glijden.
Bij aankomst was het heel raar om in de warmte uit te stappen het was al wel donker, de zon was weg, maar warm is het hier altijd. Buiten is het wel lekker maar binnen kan het soms erg benauwd zijn dat was het dus ook op het vliegveld in de rij voor de douane. Dus ik viel gelijk maar even flauw haha :) gelukkig ben ik netjes opgevangen door mensen en daarna ging de reis voorspoedig verder naar het adres waar ik nu nog steeds logeer.

Zoals gezegd licht het wat anders gelegen dan gedacht, ik kan alleen het erf niet eens af omdat dat te gevaarlijk is..
Dat is best wel lastig soms, net een gangenis haha :)
Maar gelukkig zijn er wel hangmatten en allerlei mooien vogels en beestjes die langs vliegen genoeg te zien dus.

Ook is het egt leuk om zo basis te leven als de mensen hier buiten de stad doen. Zonder warm water, buiten koken boven een vuurtje en zonder airco, en internet. Toch miss ik wel erg het contact met de mensen die ik heb achter gelaten en ook vind ik het lastig dat ik mijn zelfstandigheid een beetje kwijt ben. Daarom ga ik over +/- 2 weken verhuizen naar de stad.
Dan zal ik jullie ook regelmatiger op de hoogte houden van het hoe en wat hier.

Vandaag was ook mijn eerste echte stage dag, dat was egt super leuk!
Hele gezelige en bovenal relaxte collega's, ik mocht gelijk lekker meedoen met de opdrachten, egt leuk! Ook was het gelukkig een normaal beschaafd bedrijf met airco en ze hadden zelfs mac's :)

De stad zelf vind ik egt super! Heerlijk gaotisch, een beetje ingestort af en toe maar wel erg relaxt en gezellig. Best avondtuurlijk om over gebroken stoepen te struinen en tussen het verkeer door over te rennen ( hihi dit overdrijf ik een beetje or) Nou helaas mijn tijd is al weer bijna om meer verhalen en foto's volgen later.

Jullie veel plezier gewenst in de kou! :)
byebye

  • 22 Januari 2013 - 11:07

    Bas En Jans De Groot:

    Hoi schone zus!
    Nou,plezier hebben we hoor hier in de kou!
    Een erg raar idee dat jij heerlijk aan het zweten bent bij tropische temperaturen,en hier lopen we met muts,sjaal enz.

    Wat super dat je een goede reis hebt gehad!
    (behalve het flauwvallen dan)
    Jochem was die middag dat jij de lucht in ging buiten aan het spelen,kom'tie ineens naar binnen rennen ''mama,ik hoor een heel groot vliegtuig, kom!! Misschien is dat Margreets vliegtuig wel''

    Leuk hoor zo'n reisblog ,om te volgen,gaan we zeker doen!
    En dat je naar ''de stad'' gaat verhuizen is ook wel lekker denk ik!
    Zeker met een Mac,dan moet het er wel geweldig zijn!
    Ik heb al verschillende reisverhalen gelezen van dames uit ons kikkerlandje die daar zitten,dus wie weet loop jij ze daar wel tegen het lijf!

    Hier gaat alles zo'n gangetje..
    De kids worden het nooit zat om de dijk af te glijden,en wij doen vrolijk mee(in het donker als iedereen binnen zit)

    Geniet van je tijd daar,en maak er wat moois van!

    groetjes ons,




  • 22 Januari 2013 - 16:35

    Hanneke M. :

    Ha Sjaan

    Wat fijn dat ik je nu kan volgen.. Ga maar vaak naar het internetcafe toe hoor:-) haha..
    Lekker chillen daar zeker met die temperatuur, hangmat.. zie je daar al helemaal zitten.
    Fijn dat je t op je werk ook naar je zin hebt.

    Nou we mailen wel...

    Geniet lekkr daar...
    En kijk uit hoor, blijf maar veilig in de gevangenis:-)

    Liefs, xx Hanneke

  • 22 Januari 2013 - 20:37

    Bas En Jans De Groot:

    Haha!!!
    Ik zie dat ik weer eens te snel heb zitten lezen..
    Ik dacht een Mc Donald's,maar nu snap ik het!!..nou ja.. tijd om vroeg naar bed te gaan voor mij denk ik!!
    Groetjes Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 7444

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Suriname

Landen bezocht: