enz. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu enz. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Ruiter - WaarBenJij.nu

enz.

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

05 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Haj iedereen.

Zo ik zal weer's wat van me laten horen.
Allereerst gaat het nog steeds goed hier. Ik begin egt al lekker te wennen, ik zou hier bijna blijven, nee or dat gaat me wel wat te ver. Maar dinsdag ben ik hier nog maar 3 weken eigenlijk maar het lijkt al wel veel langer.

Ook het fietsen gaat hier best wel goed, in het begin wel wennen om links te rijden maar dat went toch best wel snel.
Alleen zijn de gaten in de weg soms wel lastig omdat er ook niet altijd ruimte is om uit te wijken. Zeker nu het regentijd is en de weg door de regen nog slechter word. Af en toe lijkt het net of ik op een kameel zit door al die hobbels en kuilen :)
Maar ik heb gehoord dat het nog veel gekker kan, dus ik wacht nog even met klagen..

Ook heb ik de snelweg alvast uitgeprobeerd met de fiets,
Ik wilde zondag naar de kerk fietsen, het was 20 min fietsen dus best te doen alleen had ik de wegbeschrijving niet helemaal goed begrepen. En zo kwam ik uiteindelijk op de snelweg, het ziet er hier wel wat anders uit dan de snel weg in nl dus het ging op zich wel maar echt veilig is anders. Gelukkig ben ik daar opgehaald door mensen die ik hier heb leren kennen. Ik weet nu in ieder geval hoe ik niet moet rijden. ( en ondertussen ook hoe het wel moet)

verder heb ik nog niet egt iets spectaculairs gedaan dus die grote verhalen laten nog even op zich wachten :)
Of je moet zwemmen tussen de kakkerlakken mee rekenen.
Vanavond ging ik dan eindelijk eens zwemmen, tot nu toe was daar nog niet egt van gekomen maar het leek me wel heerlijk om eens ff te kunnen doen.
En dat was het op zich ook wel, helemaal niet zo druk op de insecten na dan. En tot m'n grote schrik dreef er ook opeens een enorme kakkerlak langs maj dat hoort er bij dacht ik, dus toch maar dapper door gezwommen.
Na een paar familieleden tegen te zijn gekomen dacht ik nog: misschien went het wel.
maar toen ik aan de kant hing om uit te rusten en opeens wat scherps voelde prikken, jawel pfff weer zo'n beest, toen heb ik toch maar even hard gespetterd.

Ik zal wel zuur gekeken hebben want er kwam gelijk iemand vragen of alles nog wel goed ging.
Dus toen ben ik toch maar uit het water gestapt.
maar ik heb het wel een uur volgehouden.
En owja tot slot kreeg ik ook nog een souveniertje mee, terwijl ik me aan het afdrogen was sprong er opeens een enorme kever van m'n hoofd op m'n handdoek pff :)

verder heb ik overigens nog niet heel veel last gehad van rare beesten alleen word ik levend opgevreten door de muskieten hier.
(zie foto)

Vrijdag wil ik een dagje mee gaan varen met de Post boot.
Dat is een boot die s'ochtends vroeg uit Paramaribo vertrekt en dan langs verschillende oude plantages vaart en aan het eind van de middag weer terug komt.
( ik weet verder ook niet precies hoe, wie,wat, waar)
Deze boot is vooral bedoeld als vrachtboot en om post weg te brengen dus niet erg toeristisch, maar je kan wel voor de 'lol' mee varen,dat vind ik dan juist wel leuk. Het enigste wat je mee moet nemen is je hangmat en ook dat klinkt me wel goed in mn oren :)

Eten koken is soms wel lastig met Surinaamse ingrediënten. Zeker om een beetje vlees klaar te maken want die verkopen ze hier alleen in stukken gehakt met botten en alles er nog aan. Maar ik heb mezelf van mn botten angst overwonnen en toch maar een kip in stukjes gesneden voor zo ver dat kon. Brrr maar het eten was daarna des te lekkerder.

Verder gaat alles zo z'n gangetje,
Volgende keer weer meer over leven hier in Suriname.

Groetjes,
Margreet.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 7436

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 11 Juni 2013

Suriname

Landen bezocht: